Wiebel en friemelkinderen in de klas.

DROMERS EN WIEBEL-FRIEMELKINDEREN:
35% van de basisschoolkinderen heeft problemen heeft met prikkelverwerking.

In iedere klas zijn er kinderen die moeite hebben met concentreren. Die concentratieproblemen kunnen het gevolg zijn van de manier waarop ze prikkels verwerken. Een pilotstudie van het Welten-instituut laat zien dat tot wel 35% van de basisschoolkinderen problemen heeft met prikkelverwerking. Dat uit zich in dromerig of juist onrustig gedrag, prikkelvermijdend of juist heel erg druk gedrag. Céleste Meijs, Inge van der Wurff en Renate de Groot, onderzoekers bij het Welten-instituut, doen samen met onderzoekers van Universiteit Maastricht onderzoek naar deze dromers en wiebel-friemelkinderen.
Lees verder…
 
Ontdek handvatten en tips tijdens onze training rondom autisme en prikkelverwerking.
Posted in:

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *