Autismevriendelijke® coach.


  • Autismevriendelijke® coach

     

    Visie:

    • Wij werken vraaggericht.
    • Ieder persoon is uniek en heeft toegang tot zijn eigen oplossing.
    • Gedrag komt voort uit onderliggende gedachten, gevoelens, ervaringen, unieke eigen manier van informatie verwerken. Wil je je gedrag veranderen? Dan onderzoeken we eerst waar je gedrag vandaan komt.

    Missie:

    • De feiten kun je niet veranderen, de manier waarop je hiermee omgaat wel.
    • We willen je invloed laten ervaren op hoe jij de wereld ervaart.
    • Jou tot oplossingen laten komen. 

     

    Met veel plezier heeft Jasper Kok-Roosjen de opleiding tot Autismevriendelijke® coach gevolgd aan de Autisme Academie van Auticomm. De Autisme Academie is gespecialiseerd in autisme & communicatie en autisme & overprikkeling.

     

    marjon2                    gijs

     

                

    Drijvende krachten achter de Autismeacademie van Auticomm zijn Marjon Kuipers en Gijs Horvers. Zij zijn betrokken bij diverse autisme projecten rondom de beeldvorming van autisme.

    Enkele uitgangspunten van de autismevriendelijke coach:

    • Ieder persoon is uniek, met of zonder autisme.
    • De coach staat gelijkwaardig naast de persoon met een hulpvraag.
    • De coach is gespecialiseerd in het bevorderen van een optimale autismevriendelijke communicatie.
    • De coach maakt onbewuste processen bewust met diverse vriendelijke NLP oefeningen.
    • De coach streeft naar jouw oplossing .

    Jasper is gecertificeerde Autismevriendelijke® coach en hiermee in staat om jou te ondersteunen in communicatie en overprikkeling in relatie tot autisme.
    Klik hier voor meer informatie en om een autismevriendelijke® coach in uw omgeving te vinden.

     

    Kindercoach

    Met behulp van Balans-Methode werken we met korte gesprekken en oefeningen aan jouw balans.

    Leer jouw beleving van autisme kennen en ermee omgaan!: 

    Als je autisme of adhd hebt verwerk in je informatie anders dan andere kinderen. Meestal is het prettig om een beetje uitleg te krijgen hierover, zodat jejezelf beter leert begrijpen in verhouding tot de ander. Hierdoor wordt het makkelijker om met elkaar om te gaan.

    Emoties:

    Emoties horen erbij. Een keer verdrietig zijn is prima en werkt opluchtend. En ontzettend blij zijn is heel fijn.
    Als je gevoelens te vaak intens zijn wordt het lastiger voor jezelf.
    Als je bijvoorbeeld heel erg blij bent en je vanuit deze blijdschap heel druk wordt en blijft wordt het moeilijk om je focus te houden op school. Andersom krijg je last als je je heel erg boos of verdrietig voelt.
    Het is dan ook handig om je emoties in evenwicht te hebben en er grip op te voelen. We bieden je technieken, waarmee je weer grip krijgt op je emoties.

    Gedachten en  je omgeving ordenen. Leren plannen en organiseren. 

    Jouw gedachten en informatie in je hoofd gaan we opnieuw ordenen en structureren. Dit zorgt voor overzicht.

    Angst:
    Wist je dat een angst je kan beschermen voor gevaar? Deze angsten zijn nuttig en effectief.
    Voorbeelden van effectieve angsten zijn momenten wanneer je een grommende hond tegenkomt die zijn terrein verdedigt, of als je op een berg loopt vlak langs een afgrond. Een effectieve angst zorgt ervoor dan dat je alert reageert en juist handelt.
    Een spin in Nederland is doorgaans ongevaarlijk en een heftige emotionele reactie hierbij is onnodig en ineffectief. Maar ook de angst voor een sportwedstrijd is onnodig. Je hoeft hier niet bang voor te zijn. Deze ineffectieve angst helpt je niet en belemmert je juist. Wij leren je technieken , die jij kan gebruiken om van je ineffectieve angsten af te komen. Dat voelt wel zo fijn.

    Je prettig voelen:

    Sommige kinderen krijgen hoofd- of buikpijn van hun gedachten. We werken er samen aan om deze pijnklachten en vervelende gevoelens op te lossen. Dan voel je je weer fijn. We leren je ook hoe je in de toekomst kunt omgaan met je emoties!

    Bouwen aan zelfvertrouwen:
    Sommmige kinderen willen leren hoe ze een speelafspraakje kunnen maken met hun klasgenoten, of hoe ze nee kunnen zeggen tegen dingen die ze niet willen.
    Soms is het eng om bijvoorbeeld ‘nee’ te zeggen. Wij leren je hoe je hiermee om kan gaan, of het minder eng kan laten zijn. Hierdoor kun je weer met meer plezier spelen met anderen, of je gang gaan op straat.

    De Balans-Methode werkt effectief, makkelijk en helpt kinderen om langdurig in balans te blijven. Lees meer over de Balans-Methode op www.balans-methode.nl

     

    kindercoach resultaat met logo oplossing

     

     

    Jongerencoach

     

    Coaching

    Met behulp van de Balans-Methode werken we met korte gesprekken naar het volgende:

    Psycho-educatie: 
    Als je autisme of adhd hebt verwerk in je informatie anders dan andere kinderen. Soms merk je dat je hierdoor wat anders reageert dan een ander, of dat je het lastig vind om makkelijk aan te sluiten bij de ander. Meestal helpt het jongeren als ze een beetje uitleg krijgen over hun autisme, of adhd. Als je weet waar je rekening mee kunt houden, is het makkelijker om met jezelf en je omgeving om te gaan.

    Emoties:
    Emoties horen erbij. Een keer verdrietig zijn mag best en werkt opluchtend. En ontzettend blij zijn is heel fijn. Als je emoties je beletten om goed te functioneren, spreken we over emotionele problemen. Met de Balans-Methode is het mogelijk om snel weer grip te krijgen op jouw emoties.

    Gedachten en  je omgeving ordenen. Leren plannen en organiseren. 
    Jouw gedachten en informatie in je hoofd gaan we opnieuw ordenen en structureren. Dit zorgt voor structuur en overzicht.
    Hierna passen we hetzelfde toe in je omgeving, zodat overzicht hebt. Tenslotte oefenen we samen hoe je makkelijker kan leren plannen en organiseren, zodat je meer balans hebt tussen je schooltaken, eventuele bijbaan, vrienden, familie en vrije tijd.

    Lichamelijke klachten:
    Soms ontstaat er door je gedachten problemen in je lichaam. Dit noemen we psychosomatische klachten. In een vroeg stadium kunnen we deze op een eenvoudige manier oplossen. Hierdoor voel jij je weer vrij. Ook leren we je om in je eigen kracht te blijven, door jou je eigen oplossing te laten ontdekken.
    Omdat jouw welzijn bij ons voorop staat, kunnen we adviseren om naar een gespecialiseerde therapeut te gaan.

    Angst:
    Wist je dat een angst je kan beschermen voor gevaar? Deze angsten zijn nuttig en effectief.
    Voorbeelden van effectieve angsten zijn momenten wanneer je een grommende hond tegenkomt die zijn terrein verdedigt, of als je op een berg loopt vlak langs een afgrond. Een effectieve angst zorgt ervoor dan dat je alert reageert en juist handelt.

    Een spin in Nederland is doorgaans ongevaarlijk en een heftige emotionele reactie hierbij is onnodig en ineffectief. Maar ook de angst voor een sportwedstrijd is onnodig. Je hoeft hier niet bang voor te zijn. Deze ineffectieve angst helpt je niet en belemmert je juist.
    Wij coachen je graag met technieken , die jij kan gebruiken om van je ineffectieve angsten af te komen. Zodat jij je balans weer vind. Met de Balans-Methode maak je hierin snelle stappen.

    Belangrijk om te weten: Privé blijft privé!
    Indien je wilt kun je onze technieken leren, zonder de inhoud van jouw gedachten te vertellen. We hebben het bijvoorbeeld over die ‘ene moeilijke situatie’, of gedachte ‘X’. Soms bedenk je een oplossing die voor jou wel werkt, maar vervelend is om uit te spreken. Dan is het goed om het voor jezelf te houden. Jouw gedachten hoef je niet prijs te geven! Jij bepaalt!

    Ontdek Jouw Oplossing!

     

     

    tienercoach resultaat met logo

     

     

     

    Volwassenen coach

    Met behulp van de Balans-Methode coachen wij jou bij het volgende:

    • Autisme (opnieuw) leren kennen en handvatten vinden om ermee om te gaan.
    • Je gedachten en je fysieke omgeving ordenen.
    • Uitleg verschillende verklaringsmodellen rondom autisme.
    • Leren hoe je omgaat met informatie. Waar sla je het op en hoe zorg je ervoor dat het je niet overprikkelt?
    • Je eigen unieke sensorisch profiel opmaken (Sensory Profile van Pearson), zodat je meer grip krijgt op je eigen sensorische informatieverwerking.
    • Overprikkeling leren signaleren en hiermee (preventief) leren omgaan.
    • Emotionele problemen en ineffectieve angsten oplossen.
    • Ondersteuning bij de communicatie met je omgeving/ partner.

    Resultaten voor jou:

    • Rust in je hoofd.
    • Grip op hoe jij de wereld om je heen ziet, hoe je luistert, hoe je denkt en hoe je je voelt.
    • Verhoogde zelfacceptatie en zien van mogelijkheden.
    • In balans zijn met jezelf en je omgeving.

    Begrip voor autisme.

     

    gespiegelde hardlopende man met logo

    Voel je in balans!

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     


  • jasperautismevriendelijke-coach grote resolutie