Autisme & School
In het kader van de Maris Academy
Welke tops zijn er gegeven?
- Goede opbouw en afwisseling
- Goed om autisme te ‘ervaren’
- Prima gedaan, was erg inspirerend. Blijf doorgaan zo Top!
- Erg praktisch gedaan en prima door collega mee te nemen
- Goed gedaan
- Ervaringsspelletjes waren eyeopener
- Goed, persoonlijke aandacht
- Goed om te ervaren
- Geweldig, moet het zo blijven doen!
- Goed gedaan
– Uitslag evaluaties via de coördinator
“Het college is goed bevallen!”
– VU Amsterdam
“Ik heb nog niet eerder meegemaakt dat iedereen tijdens en na afloop van een presentatie, zo enthousiast was.
Zoals ik gisteren al aangaf zal ik op de juiste plek binnen onze organisatie de meerwaarde van de presentatie voor docententeams aangeven. Ook heb ik de ervaring gedeeld met collega’s.”
“Dit is niet alleen het erover hebben, maar het ook ervaren en doorvoelen.”
– Walter Nieuwenhuis, Hogeschooldocent /Teamleider CMD
“Onze samenwerking met de studenten met autisme gaat goed en ik merk dat de collega’s die de training hebben gevolgd beter weten hoe ze iemand kunnen begeleiden”
– Liesbeth van Gaalen
“Het heeft mij heel veel eye-openers gegeven. Ze lieten mij onder andere zien wat ik dus doe als docent. We geven sommige studenten, onbedoeld, continu het gevoel van afkeuring. En dat kan niet, want iedereen moet gewoon kunnen zijn wat ie is.”
– Raoul Notté, Researcher | Centre of Expertise Cyber Security
“Een autistische cursus voor niet autisten is zoiets als een ‘gewone cursus’ voor autisten”
– Arie Visser, Docent Information Security Management